onze commentaar :
Naar het schijnt vliegt Ryanair reeds vanuit enkele Londense luchthavens, maar niet Heathrow.
Deze zou te duur zijn, maar in Brussels Airport ruikt o’Leary ongetwijfeld een kans.
Brussels Airport heeft nooit ontkend de lage-kostenmaatschappij op Zaventem uitgenodigd te hebben.
De komst van Ryanair zal de hinder op de omwonenden en in het bijzonder in het Brussels stadsgewest sterk laten
toenemen vermits Ryanair in de late nacht start met vliegen en doorgaat tot diep in de volgende nacht.
Het is bovendien zo goed als zeker dat de komst van Ryanair de deur zal openen voor andere budgetvliegers die dezelfde goedkope tarieven voor gebruik van de Low-Cost-terminal zullen eisen.
___________
« Ryanair komt naar Zaventem »
Michael O’Leary, de topman van de Ierse lagekostenmaatschappij Ryanair, wil binnen enkele jaren een basis openen op Brussels Airport. De luchthaven moet wel eerst heel wat efficiënter worden, zo zegt O’Leary vandaag in de Corelio-kranten.
« Ik verwacht dat we binnen enkele jaren een eigen basis zullen hebben op de luchthaven van Zaventem », zegt O’Leary. « Dat is perfect mogelijk. In Londen vliegen we ook vanuit verschillende luchthavens. »
De Ryanair-baas voegt toe dat de luchthaven eerst efficiënter moet worden. « De passagiers moeten er nu door ellenlange gangen lopen. Wij strijken maar neer op Zaventem als een rotatietijd van 25 minuten mogelijk is. Anders heeft het geen zin », luidt het. « Ze hebben daar allerlei ruimte die ze toch niet gebruiken. Waarom bieden ze ons die niet aan voor een prijsje? », aldus nog O’Leary.
Ryanair ziet nog uitbreiding mogelijk in Charleroi, maar dan moet de terminal opnieuw uitgebreid worden. Over de gesprekken om opnieuw op Oostende te vliegen, lost O’Leary niets. (belga/adv)
06/10/10 06u50
[->http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1166109/2010/10/06/Ryanair-komt-naar-Zaventem.dhtml]
____
O’Leary wil Ryanair ook op grote luchthavens
23/09/10 08u18
Ryanair wil nu ook op grotere Europese luchthavens vliegen. Dat zegt topman Michael O’Leary. De vertragende groei zet de grootste lagekostenmaatschappij van Europa aan tot een wijziging van haar strategie om enkel op goedkopere luchthavens te mikken.
Vliegen op grotere luchthavens zorgt voor stijgende kosten, maar ook voor meer opbrengsten, door meer verkochte tickets aan zakenreizigers. Door de recessie zijn de grote luchthavens ook sneller bereid om met Ryanair rond de tafel te gaan zitten, aldus O’Leary.
Nu vliegt Ryanair op goedkopere luchthavens, maar minder dicht bij het centrum van de stad waar ze op vliegen, zoals Brussels South Charleroi Airport. In de toekomst, aldus O’Leary, zal Ryanair ook op grotere luchthavens vliegen, en bijkomende secundaire.
De nieuwe plannen sluiten wel het Londense Heathrow, Charles de Gaulle in Parijs en Frankfurt am Main uit. (belga/odbs)
[->http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Economie/article/detail/1160965/2010/09/23/O-Leary-wil-Ryanair-ook-op-grote-luchthavens.dhtml]