Sociale woningen onder de startbaan

onze commentaar : het is kiezen of delen : indien een deel van Haren permanent verder overvlogen moet worden, dan kan men beter heel die zone onteigenen. wat ons betreft moet het Brussels gewest inderdaad kunnen beschikken over haar grondreserves en zelfs hierop sociale woningen bouwen, maar ze moet er vooral voor zorgen dat vliegtuigen niet onnodig over woonwijken vliegen, en volgens ons kan dat perfekt voor Haren indien er politieke wil is. het zou helpen om de bestaande inwoners van Haren terug een leefbare omgeving te bezorgen, en de grondreserves te gebruiken voor het bouwen van sociale en andere woningen.

donderdag 10 september 2009
Sociale woningen onder de startbaan
De sociale woningen moeten net naast de Haachtsesteenweg komen, tussen de Wilgeroosjesstraat en de Parochiestraat.

Het Brussels gewest plant 84 sociale woningen in Haren, vlakbij het einde van startbaan 25R. Dat schrijft La Capitale. « De bewoners zullen in onaanvaardbare omstandigheden wonen », vinden de buurtbewoners.

De sociale woningen moeten net naast de Haachtsesteenweg komen, tussen de Wilgeroosjesstraat en de Parochiestraat. Dichter bij de landingsbaan 25R – de meest gebruikte – bouwen in het Brussels gewest is nagenoeg onmogelijk.

« Ik ga vaak wandelen in die buurt. Het is eenvoudig, als u 5 minuten blijft staan, ziet u ook vijf vliegtuigen », zegt een buurtbewoonster in de krant.

Verschillende buurtbewoners pleiten om de woningen op een andere lokatie in Haren te plannen.

Kersvers staatssecretaris voor huisvesting Christos Doulkeridis (Ecolo) wil het dossier ‘zo objectief mogelijk bestuderen’. « Ik zal naar iedereen luisteren », zegt hij in de krant. « Als er problemen zijn, zullen we die proberen oplossen. Maar mijn eerste opdracht blijft wel woningen bouwen in Brussel.

© brusselnieuws.be